top of page

המדריך המלא לניקיון משרדים


המדריך לניקיון משרדים – כל מה שרצית לדעת על ניקיון המשרד

המשרד משמש בתור הבית השני של העובדים בו. בנוסף, רוב המשרדים מקבלים קהל, ולכן רמת האסתטיקה בנו והניקיון של המשרד חשובה הן לעובדים והן לרושם שהמשרד עושה על לקוחותיו בנוסף מחקרים מראים שמשרד נקי מעלה את תפוקת העבודה במעל ל20% .

בעלי משרדים רבים שואלים את עצמם על אילו מקומות יש לשים דגש בניקיון המשרד, ומה כדאי יותר: לנקות את המשרד באופן עצמאי או לשכור את שירותיה של חברת ניקיון?

במדריך זה ננסה לעשות סדר במגוון מטלות הניקיון עליהן יש להקפיד בניקיון משרדים, וכן נתייחס ליתרונות והחסרונות של ניקיון עצמאי מול ניקיון של חברת ניקיון.

מה חשוב לנקות במהלך ניקיון משרדים?

ניקיון משרדים דורש עבודה רבה והקדשת תשומת לב וזמן. משרדים בדרך כלל נחלקים לחדרי עבודה, מטבח ושירותים. ישנם משרדים הכוללים גם חדרי המתנה ללקוחות.

בחדרי העבודה יש להקפיד על ניקוי יסודי של אבק, שכן ניירת, שולחן עבודה, ארונות ומגירות צוברים כמויות אבק רבות. הצטברות אבק עלולה להזיק לבריאות העובדים במשרד. מעבר לאבק יש להקפיד על ניקוי רצפה יסודי, שאיבת שטיחים וניקוי חלונות. במידה ובמשרד מכשירי חשמל רגישים ניקיונם דורש זהירות ושימוש בחומרי ניקוי ייחודיים.

במטבח ובשירותים נדרש קרצוף וצחצוח יסודי ומוקפד, שכן ניקוי כלי אוכל, קומקום ומקרר וחדר שירותים חיוניים לשמירה על בריאות העובדים והלקוחות העובדים במשרד.

מחקרים מראים כי עובדים שעבדו במשרדים נקיים תפוקתם הייתה גבוהה יותר ומידת שביעות הרצון מהעבודה הייתה רבה יותר מעובדים שעבדו במקומות שלא הקפידו על ניקיון ואסתטיקה.

ניקיון עצמאי אל מול שכירת שירותי חברת ניקיון

כאמור, בעלי משרד רבים מתלבטים בין האפשרות לנקות לבד את המשרד לבין שכירת שירותיה של חברת ניקיון מקצועית. לכל אחת מהאפשרויות הללו יתרונות וחסרונות.

ניקיון עצמאי של המשרד: היתרונות המרכזיים בניקיון משרדים עצמאי הוא בראש וראשונה חיסכון בכסף. כשמנקים לבד את המשרד לא נזקקים לשלם עבור שירותי הניקיון. בנוסף, ניקיון עצמאי מאפשר לבעלי המשרד לנקות את המשרד באופן שמתאים להם ובזמן שמתאים להם. כל מי ששוכר שירותי ניקיון התנסה בכך שמנקה שכיר אף פעם לא ינקה בדיוק כמו שאתם רוצים ואוהבים. ניקיון עצמאי מבטיח שהניקיון יהיה בדיוק כמו שאתם רוצים ואוהבים כי הוא נעשה על ידכם.

החסרונות בניקיון עצמאי הם קודם כל בהשקעת הזמן. ניקיון יסודי דורש השקעת זמן, ובדרך כלל מי שעסוק במטלות נוספות רבות יתקשה לפנות את הזמן למטלה זו. חסרון נוסף נעוץ בקושי הפיזי בעבודת ניקיון של משרד. ניקיון יסודי של משרד דורש עבודה פיזית רבה, הזזת שולחנות וארונות כבדים, פירוק ומירוק מיחמים ומקררים גדולים, וניקוי חדרי שירותים ומטבח המשרתים לעתים כמות גדולה של אנשים.

שכירת שירותי ניקיון מקצועית: לחברת ניקיון יתרונות רבים: היא מורידה מבעלי המשרד את העול של מטלת הניקיון, ומשחררת אותם לעסוק בענייני המשרד. עובדי חברת ניקיון מנוסים בניקיון משרדים על כל גווניו, כולל חומרי ניקוי וציוד מתאימים. חברת ניקיון מבטיחה עמידה בלוחות זמנים, ללא ביטול ימי ניקיון, מאחר ולחברה מאגר עובדי ניקיון, וכאשר אחד חולה יגיע אחר להחליפו.

החיסרון בשכירת שירותי ניקיון הוא בכך ששירותים אלה עולים כסף.

בין אם באופן עצמאי או על ידי חברת ניקיון, חשוב להקפיד על ניקיון המשרד.


מאמרים נבחרים 
מאמרים אחרונים
ארכיון
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page